Reklamní pozice pro plánovací systém online reklamních kampaní H3.0 jsou pro lepší přehlednost a práci s ceníky kategorizovány. Kategorie pozic nejsou striktně definovány, nicméně žádná kreativita se nedoporučuje – nemá smysl.
Kategorizační strom byl zpracováván ve spolupráci s agenturami seskupení OMG a GroupM.
Kategorie se uvádějí v importovatelném ceníku ve sloupci „position_category“
Doporučené kategorie reklamních formátů pro H3.0 jsou následující:
Hypertext – textové odkazy nebo jejich kombinace s malými obrázky
Banner standard – standardní bannery umístěné v layoutu webu
Banner nestandard – nestandardní formáty bannerového typu, v layoutu webu (například kombinace Leader Boardu a Skyscraperu, U formáty, …)
Overlayer – bannery překrývající část obsahu webu – iLayery, Overlayery, …
Sponzoring/partnerstvi – partnerstí či sponzoring projektu
PR clanek – komerční článek umístěný ve stylu obsahu webu
E-mail – komerční e-mail nebo reklama v newsletteru
SMS/MMS – komerční zprávy na mobil
Zapis do katalogu – registrace či zápis v katalogu či jiném seznamu
Soutez – komerční soutěž
Videospot – videoreklama umístěná v souvislosti s videoobsahem – pre-, post-, mid- roll
Videobanner – banner obsahující video
Video kombinovany format – formát obsahující video i jiné interaktivní či obsahové prvky
Teletext – reklama v TV teletextu
Aplikace na soc. siti
Mobilní reklama – reklama cílená na mobilní zařízení
Reklama v mobilních aplikacích – reklama zobrazená v mobilních aplikacích
Bluetooth – reklama založená na technologii bluetooth
Post – propagovaný příspěvek na sociálních sítích, povětšinou kombinace textu a obrázku s přidanými sociálními funkcemi
Search Ad – reklama ve výsledku vyhledávání vyhledavačů, vázaná na klíčová slova
Social Ad – placená reklama na sociálních sítích, která není Post
[…] position_category – kategorie reklamního formátu dle standardu kategorizace reklamních formátů cenikyinternetu.cz / cennikyinternetu.sk […]